söndag 10 augusti 2014

Mer hallon

Hej!

 M tycker väldigt mycket om att baka och vi passade på att baka hallonmuffins. Det mesta fixar hon själv, jag läser receptet och sköter maskinerna. Hon vill bli en "bakare" eller en kock, det är ett svårt val. När jag frågade henne vad hon helst vill jobba med när hon blir stor sa hon: " Jag vill bli en bakare....fast, jag måste ju ändå laga mat till mina ungar så jag kan väl göra både och".






Vi börjar få ordning på övervåningen och det känns bra, för i morgon börjar vi jobba.  Barnen sov i sina nya rum i natt och M tyckte att "det var lite svårt", nya sängen var hård och "vänd åt fel håll". T stormtrivdes och tog sovmorgon.

Vi ska starta terminen med att övernatta i en stuga i skogen med mygg. Mina föräldrar passar hus och raringar. Det ska bli trevligt att träffa alla igen.

Nu ska jag packa och hänga tvätt.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar