söndag 9 oktober 2016

Vilka färger

Såg ni himlen i torsdagskväll? Vilka färger!Jag skyndade mig att ta fram systemkameran och hann knäppa några få bilder innan solen gick ned. Här hos mig varade det i ungefär 15-20 minuter.

Hej!

Dagarna går och nu är det verkligen höst. Det är frost på marken när vi vaknar och termometern visar runt 3 grader varmt när barnen går till skolan. Här hemma har vi plockat fram både mössa och vantar och suckar redan över att vi glömmer ställa in bilen i garaget på kvällarna. Visst är det jobbigt att komma ut på morgonen, halvstressad, och upptäcka att bilen är täckt av is. Vi har inte kommit in i våra "frostrutiner" och tidsmarginalen räcker inte riktigt till för att skrapa is på morgonen.

I dag är det mörkt och grått ute, inte en gnutta av himlen syns. Jag har svårt att vakna, inte ens två stora koppar kaffe har fått mig pigg. Jag ska försöka plocka undan leksaker som barnen inte använt på ett tag och därmed frigöra lite golvyta. Det känns som en lagom aktivitet en mulen söndag.
 Vi hörs!

Kramar Lena




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar