söndag 2 oktober 2016

Att uppskatta något man tröttnat på

Det är (som vanligt) länge sedan jag skrev något här på bloggen och det lustiga är att jag väljer att skriva om något så vanligt som spagetti bolognese. Visst låter det lite finare och bättre att säga just bolognese, istället för köttfärssås?
Hej på er!

 Spagetti bolognese, alla barnfamiljers räddning och tristess när det gäller "vad ska vi äta i dag som alla tycker om och som går fort", men grejer är att vi har inte ätit spagetti och köttfärssås på fyra veckor och i dag smakade det väldigt gott. Kanske beror det på att jag köpt en fin skål eller kanske beror det på att hela familjen faktiskt uppskattade denna uttjatade pastarätt.
 Det har varit en typisk söndag hos oss, barnen häger med kompisar, mannen springer och jag fastnar framför datorn. Jag letar efter resetips, vi tänkte prova en storstadsresa. Nu är barnen lite äldre och orkar gå längre sträckor, de är också väldigt intresserade av historia (undrar vem de har fått det ifrån?) och besöker gärna både historiska platser och museum. Jag vill också att det ska vara hyfsat varmt, finnas god mat och lite lite shopping. Det borde inte vara så svårt att hitta det perfekta resmålet, eller?
Skålen är från Jamie Olivers kollektion, tål både ugn och diskmaskin och finns i flera storlekar och färger. 
Nu ska jag försöka fånga lite sol innan det är dags för att planera nästa måltid.

Kram på er



1 kommentar:

  1. Att resa med barn är härligt! Och pastan ser smarrig ut, oavsett namn:)!

    SvaraRadera