söndag 5 mars 2017

Visst luktar det vår

 Kanske en konstig fråga att ställa men visst är det vår i luften, trots att snön envisas med att fall och vi får skotta. Här är det verkligen varannandagsväder, en stunden snöar det och andra är det så slaskigt att det går att vrida ut den yngsta när hon kommer hem från skolan. MEN det är vår på gång, min skönsjungande vän är tillbaka och väcker mig varje morgon men sällskap av ljuset.
 Hej på er!

Redan söndag och jag börjar bli vän med söndagarna. Det är mysigt med långa sena frukostar, att lyssna på barnen när de pysslar på övervåningen och att det fortfarande ser hyfsat ut efter torsdagens veckostädning. Vi är inte bästisar men kan samsas och umgås utan att det blir allt för jobbigt.

Jag startade morgonen med, som många andra gör just denna söndag, att titta på Vasaloppet och jag beundrar alla skidåkare som stakar sig fram i nio mil. Det var länge sedan jag stod på ett par längdskidor, ni som följt mig ett tag vet hur det gick förra året när jag skulle köpa längdskidor. Personalen i butiken sa att jag vägde för mycket och att spannet blev fel, så jag får antingen banta eller växa på längden och det sistnämnda blir lite klurigt. I dag fick jag stå och titta på mina barn när de åkte i spåret och jag skulle hellre åka med dem.
Hur länge kan man ha samma gardiner? Vi har ett lyxproblem, våra fönster har ett udda mått och det finns inga färdigsydda gardiner att köpa. Antingen får jag köpa för breda och sy in dem eller sy egna, båda alternativen är lika tråkiga. Nu har vid haft samma i många år och jag kan bara gissa hur smutsiga de egentligen är, det är fortfarande vita men inte rena. Var köper ni era gardiner/gardintyg?

Nu ska jag räkna matte med min yngsta och än så länge kan jag mer än henne.

Fin söndag till er!

Kram Lena

1 kommentar:

  1. Visst är det vår i luften! Ibland. Typiskt mars-väder:)!

    SvaraRadera