söndag 19 mars 2017

Att ha kört ett barnkalas

Hej!

Jag är säker den enda som inte hunnit ut i det varma vårvädret i dag. Jag har haft huset fullt med "sockerpigga" barn. T var lekledare och kämpade på bra med att få alla att lyssna och delta i lekarna. I år gjorde jag det lätt för mig och bjöd på glass med tillbehör, tidigare har jag bakar cake pops, cupcakes och dekorerat tårtor i alla möjliga varianter. Det var riktigt skönt att bar ta fram glassen ur frysen och sedan fick alla peka på det de villa ha, det var också väldigt praktiskt med en lekledare som planerat varje minut (Tack finaste T.) Två timmar gick fort och nu har lugnet lagt sig på övervåningen, barnen städar och diskuterar dagens kalas, J planerar och jag tittar in till er.
 Det har varit en bra helg. Igår var min föräldrar här på lunch och grattade M, hon bjöd dem på en av sina favoriträtter, hasselbackspotatis och lövbiff. Det är faktiskt första året som M varit helt frisk när hon fyller år och hon sa att det var helt fantastiskt att få fylla år på "rätt dag". Det enda som saknades var morbror L, han är på semester och kunde inte komma.
Solen värmer fortfarande genom fönstret och jag ska passa på att gå ut en stund, allt kalasande har gjort mig trött och lite frisk luft än nog det som behövs. Och det gäller att passa på, i morgon säger de som vet att det kanske ska bli snö igen, eller iallafall regn. Kan nog stämma, det var frost på gräsmattan när jag vaknade i morse.

Trevlig söndag!

Kram

1 kommentar:

  1. Det kommer fler fina dagar, var så säker! Känslan efter ett barnkalas, den minns jag:)!

    SvaraRadera