söndag 2 april 2017

Vecka 13

 I går sen eftermiddag gick vi ner till strandpromenaden och försökte njuta av vårsolen, men det blåste kallt och vi stannade inte så långe. Jag hann ta några bilder innan vi började frysa. Det såg varmare ut än vad det var.

Hej på er!
 Redan söndag, veckorna rinner iväg. Jag började veckan med att rätta prov i ett par dagar och sedan försökte jag komma ikapp min planering resten av veckan. Ibland är det bra att han en checklista att beta av, det gör att jag blir effektiv och det är en skön känsla när det är klart och jag får stänga ner datorn och gå hem.

I dag har jag röjt bland mina papper och ni som känner mig och ni som följt mig ett tag vet att jag är usel på att sortera mina papper. På jobbet gör jag det men här hemma blir de liggandes i fina högar lite här och där. Nu var det dags att få undan lite, när det blir vår vill jag, till min mans lycka, sortera och kasta saker. I dag gick det väldigt smidigt, det mesta gick att kasta och högarna minskade snabbt. Jag passade också på att ta M rum. Det blev fyra hela papperspåsar och nu undrar säker ni var hon fick plats med allt "skräp". Hennes säng har två stora utdragslådor och de var fulla med teckningar, trasigt pyssel och saker som hon vuxit ifrån. Jag gillar hennes kommentar: "Bra jobbat mamma, nu kan jag fylla på med nya saker". Vi får se hur länge ordningen i lådorna varar.
Nu efter lunch tänkte jag passa på att gå in ett par skor som jag nyss har köpt. Vi ska på en liten tripp under påsklovet och kommer att gå mycket och då gäller det att ha bra skor på fötterna. Det är svårt med skor, antingen blir det bekväma men varma eller lite finare men kanske inte de bästa att gå längre sträckor i. Lyxproblem!
Nu är det dags för en sen lunch. Mannen frågade barnen vad de vill ha till lunch, vi alla svarade olika och det blir intressant att se vad han kommer hem med, kanske en blandning av tacos, pastasallad och hamburgare.
Jag hoppas att ni har en bra söndag!

Kramar lena

2 kommentarer:

  1. Skor är angenäma problem:)!

    SvaraRadera
  2. Ja, det har du rätt i. Vad klagar jag för, fungerar inte de jag har "måste" jag ju köpa nya :).
    /Lena

    SvaraRadera