fredag 14 april 2017

Jul eller påsk?

Så här ser det ut hos oss i skrivandets stund, påsk inne och vinter ute.
När jag skulle gå och lägga mig i går var marken täckt av ett tunt lager snö och det kändes trist men jag tänkte att det nog inte skulle bli så mycket och att det "lilla" skulle försvinna till nästa dag. Men icke, när jag gick upp i dag föll stora (vackra) snöflingor och under dagen blev det tillslut en decimeter snö på marken. Mannen fick skotta i vårskor, de andra ligger undanstoppade i en kartong i bastun. Bilden är tagen genom köksfönstret runt klockan två, jag har inte ens varit ute i dag. Jag vägra.

Hej på er!

Vad tycker ni om vädret? Jag blir faktiskt lite deppig, nu vill jag ha sol och värme. Som jag skrev i tidigare inlägg är jag ingen stor påskfirare och nu kom jag verkligen av mig. En tröst är att nu är det iallafall plusgrader, i morse hade vi -3 grader, och solens strålar når nästan genom den gråa massan. Det blev precis just nu lite, lite ljusare i köket och med det hopp om våren. Eller?

Barnen överraskade/väckte oss med frukostbuffe och biobiljetter i morse.Vi fick nybryggt kaffe, kvarg. musli och smörgåsar med marmelad. Till det filmen "Sune  på bilsemester" (?)Lyx! Vi får väl se om det räcker för att påskharen ska titta förbi.
 Jodå, det räcker. Hen har redan förberett sitt besök. Egentligen tror ingen av våra barn på påskharen men de vill ändå att hen tittar förbi på påskaftons morgonen. "Vår" hare brukar inte vara så givmild när det gäller godis, hen vill hellre att de får något att pyssla med och det här året får de lite till flygresan, bl.a. glitterpennor, målarböcker (som inte gick ner i påsen), etui för tandborsten och några få chokladharar.
Tvättmaskin nummer två väntar på att få blir upphängd. Det blir mycket tvätt under veckan och de är skönt att få det gjort. Nu ska jag försöka ta tag i det och få lite julstämning. Förlåt, jag menar påskstämning.

Kram Lena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar