söndag 9 april 2017

Söndag v.14

Hej på er!

Jag hoppas att ni har en fin och solig helg trots allt otäckt som har hänt i Stockholm. Helgen kom av sig i fredags och tankarna går till de som drabbats.
Min helg har varit bra, solen har lyst men inte värmt speciellt mycket. på vissa platser blåser det fortfarande kallt. Jag försöker ändå njuta av solen, jag uppskattar ljuset, min kropp behöver det. I går försökte jag gå ut och fånga solstrålarna mellan skjutsning och hämtning av barn, matlagning, tvätt och städ. Det blev stressigt och tillslut gav jag upp och stannade inne, det blir förhoppningsvis fler (och varmare) soldagar.

I dag har vi varit på dansföreställning nummer 1 av 5, föreställningens tema var Disneyfilmer. Jag trodde att jag skulle känna igen alla låtar men det var några låtar från filmerna Modig och Mulan som jag inte kunde. Jag är osäker på om jag sett hela Mulan, jag vet att den visats på tv någon jul och jag tror att vi bytte kanal för att barnen var för små för att se den. Både orkestern och dansarna var duktiga, speciellt en färgglad lejonunge ur Lejnkungen, vilken dansglädje.


I dag glömde jag att ta min allergitablett och det har faktiskt fungerat hyfsat bra ändå. Jag vet inte om det beror på att vinden har blåst bort pollen eller om jag är "mellan" två blomningar, alm och björkpollen. Jag tror inte att allergin har försvunnit men jag kan ju hoppas på att den blir snällare i år. Visst är det vartannat år som björken går på tillväxt/blommar fullt ut?

Jag är ingen "påskpyntare" men lite pynt har jag fått fram i köket och i vardagsrummet. Det känns inte lika mysigt att pynta till påsk som till jul. Jag tycker att påsken kommer så plötsligt och blir alltid så "oplanerad". Hur gör ni?
Och även om vi inte är några storfirare av påsken så är det snart är det påsklov och vi har planerat en tripp som vi alla ser fram emot, Vi hoppas att vi får vara fria från vårbaciller och njuta av ledigheten. 

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar