söndag 14 maj 2017

Söndag

Jag inser nu att förra inläggets rubrik blev lite skrattretande, efter helgen kom minusgraderna och snön. Stora snöflingor varje dag och vi skrapade bilrutorna några mornar. I maj! Hörde på radion att det inte varit så kallt i Sverige denna månad sedan 1850-talet. Nu har de som vet lovat att de kalla dagarna och nätterna är slut och i går lördag fick vi en fin solig dag. Grillen åkte fram till lunchen, vi (läs min duktiga man) passade på att tvätta uteplatsen inför målningen och klippte gräset för första gången i år. 

Hej!
I dag är det mulet men inte kallt och J har grejat i trädgården hela dagen, själv har jag inventerat i delar av lagret och stuvat om det. 
I dag är det söndag och det gör ingenting, i morgon har jag tagit ledigt för att vara med mina barn. Lyxigt med tanke på att det är ledigt utan lön. Jag har försökt få barnen att ge förslag på vad vi kan göra men de säger att de ska möblera om på övervåningen. Tror ni att jag behöver bli orolig? Min man säger att det inte är speciellt konstigt eftersom de har en mamma som alltid ändrar och möblerar om. 
 Såg ni ESC? Vann rätt låt? Jag hade ingen favorit och inga speciella förväntningar på R B, numret påminner lite om en reklam för kostymer, (inget företag nämnt och inget glömt) det var roligt att det gick bra för honom. Själva vinnarlåten var i mitt tycke ingen självklar schlagerlåt och i dag kommer jag inte ihåg hur det låter. Nej, jag tycker inte att rätt låt vann men jag vet inte vilken låt, utom Sverige, som skulle ha vunnit.

Nu ska jag baka en kaka till mannen som kämpat med både uteplatsen och trädgården hela helgen.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar