söndag 6 november 2016

Att avsluta ett hötlov

 Jaha, då var det dags att förbereda sig för jobbet igen och längta efter jullovet.

Hej!

Jag sitter här alldeles ensam i mörkret och funderar på att tända i kaminen tills familjen kommer hem. Den äldsta är hos en kompis och den yngsta och J och på bio och ser "Trolls", jag har hört av bekanta att den ska vara väldigt rolig och hoppas att de fått en mysig stund tillsammans.

I dag har jag äntligen färgat håret, jag såg ut som en zebra mitt uppe på huvudet och det är skönt att slippa se det varje gång jag tittar mig i spegeln. Det blev brunsvart och jag blev genast vinterblek i ansiktet men hellre blek är randig. Jag är alltid lite småkaxig och säger att jag ska välja en nyans med rött i, men det kommer aldrig att hända, jag är för feg och misstänker jag att mina vita hårstrån kommer att bli knallröda. Ett lyxproblem.

Bilderna är från tidigare i veckan och jag tycker att det sammanfattar lovet bra, det har varit mycket famijemys, god mat och tända ljus. Halloween är ju en tid då vi ska tänka lite extra på nära och kära, både de som finns hos oss idag och de som gått vidare, och inte bara godis, pumpor, och maskerader. Lite av varje är bäst.
 Nu är det slut på Halloween och mina pumpor får snart bytas ut mot juldekorationer. Ingen är gladare än jag! Det har varit en lugn Halloween, inga barn har knackat på hos oss. På barnens skolor har personalen pratat mycket om det är bra eller dåligt att klä ut sig till läskiga figurer och skrämma andra, en följd av alla rykten och händelser kring clowner. Det är kanske därför vi inte sett några minispöken och minihäxor på våra gator. Har ni haft besök?
Sköt om er! Vi ses!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar