lördag 26 november 2016

Äntligen advent i köket

Hej på er!

 Jag har lite tid över och passar på att titta in till er.I dag skiner solen och ljuset gör det lite lättare, mörkret håller på att ta knäcken på mig. Jag tycker att det blir jobbigare för varje år. Jag saknar snön.

Äntligen har jag fått upp adventsstjärnor och ljusstakar i mina fönster. Det blir genast ljusare, mysigare och och med lite julmusik kommer julfeeling. Det är bara gardiner och blommorna som som ska få flytta på sig och bytas ut, men det tar jag tag i nästa helg. 
Det är en skön dag, mannen springer, vi är lediga, barnen leker med vänner, julmusik strömmar ut genom högtalaren  och lussedegen står och jäser. Jag har hela nedervåningen för mig själv, det är lyx.


Nu väntar degen på mig. Sköt om er!

Kram Lena


2 kommentarer:

  1. Håller med dig om att ljuset saknas, men vi fick just mer snö så nu är det tillfälligt ljusare ute igen! Och tyvärr också svårare att gå:(.

    SvaraRadera
  2. Idag kom äntligen snön tillbaka, så mysigt. trevlig kväll!
    /Lena

    SvaraRadera