måndag 26 december 2016

December i bilder

Hej på er!

Jag hoppas att ni  alla har haft en fin julhelg!

December gick fort och jag kan ärligt säga att min arbetsbelastning har varit stor och jag har många gånger funderat över om det är värt det. Nu är det snart ett nytt år och jag hoppas att det blir en bra start på 2017 och att jag kan fokusera på det som ger energi. 

Det har inte bara varit besvärligt i december, det är ju julens månad och även om vi har varit trötta har vi myst och sett framemot julen. Vi har monterat bakat och pepparkakshus, haft julavslutningar kors och tvärs (dans, klasskvällar, julshower etc.), pyntat och kokat mängder av godis.

Här kommer några bilder från december.
 Den äldsta har fyllt år och det bjöds på tjejlunch här hemma. Mannen i huset gick upp tidigt på morgonen och satta in en pulled beef i ugnen och till efterrätt serverades en frusen cheesecake. Det fnittrades, målades naglar och spelades in Musically.
 Granen kläddes ovanligt tidigt och vi letade julgransmatta i en evighet, till slut gav i upp och en grå fleecepläd fick duga. Jag undrar fortfarande var den är.
 Vi pysslade julgranar och små paket.
 Min lediga dag bestod av att slå in alla klappar. Varje år envisas jag med att tacka nej till att få dem inslagna och varje år undrar jag varför. Det var en mysig dag och det är lyxigt att få tid för/med sig  själv. Jag spelade julmusik, drack glögg i min ensamhet och gick loss bland papper och snören. Fort gick det, jag var ju tvungen att röja undan allt innan kidsen kom hem. Phu!
Kaos!
  En (väldigt) kort stund var det julfint på köksön, sedan fylldes den med veckobrev, julpyssel, reklamblad och mobilladdare....som vanligt.
 Dan före dopparedan.
Precis när jag satt mig i siffan och börjat titta på "Uppesittarkväll..." insåg jag att det gick nog lite väl fort när jag skog in klapparna. Jag hade slagit in en sak som inte skulle slås in. Jag spenderade en halvtimme med att öppna och slå in (igen) en tredje del av alla klappar innan jag hittade det jag sökte. Mina strumpbyxor.

I väntan på julafton.
Julafton blev trevlig och bildfri. Vi var hos mina föräldrar över dagen och tomten hittade dit. Det var mysigt och som vanligt åt jag för mycket julmat och barnen för mycket godis. Precis som det ska vara.

Här hemma försöker vi njuta av annandagen även om julstämningen försvann med snön, det är så trist. Jag har bakat en kanelpaj och det doftar jul i hela köket. Min föräldrar kommer på fika och Tea har besök från Spanien, som hon har längtat efter sin kompis. Hon trodde inte att J skulle komma hem över julen och det blev som en extra julklapp. Den yngsta leker med sin pappa, hon säger att "pappa kan typ släppa loss mer än du mamma, men var inte ledsen vi bakar ju och du äger när vi pysslar". Glada barn är det bästa!

Må så gott mina vänner!

Kram Lena




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar