torsdag 29 december 2016

Mellandagar

Dukningen är från juldagen.

Hej!

Tycker ni inte att julhelgen gick väldigt fort? Annandagen kändes som en vanlig söndag och jag tycker att det blir lite tomt när det blir mellandagarna. 
Har ni fyndat något på mellandagsrean? Jag var inne till den något större staden i tisdags och tittade men köplusten, tro det eller ej, uteblev och jag åkte hem med endast en handkräm från Body Shop, så nu luktar jag vanilj och jordgubb om mina mjuka händer. Det var förvånansvärt lite folk i butikerna och jag hade nog kunnat fynda en hel del. 

 I dag var jag nere på stan och handlade mat inför nyår och till skillnad från i tisdags var jag inte ensam. Det svåraste var att hitta en parkeringsplats i vår lilla stad, det är tur att allt är nära. Egentligen har vi bokat en hotellövernattning i vår studentstad över nyår men den skall avbokas i dag, Vi är fortfarande trötta efter den intensiva höstterminen och väljer att stanna hemma och mysa. 

Under lovet har jag testat barnens Wii-spel, balance board, och jag har provat både yoga och step. Jag måste erkänna att det kanske finns en tävlingsmänniska i mig, det trodde jag faktiskt inte för den har hållit sig borta i fyrtio år. Att få poäng triggar till att fortsätta, alla vill väl bli bättre och slå sin duktiga 11-åring. I går kväll hade jag ont i magen och trodde att jag skulle bli sjuk under natten men i dag tror jag faktiskt att det är träningsvärk, så ofta tränar jag magen, jag har glömt hur träningsvärk i magtrakten känns.
 Nu ska jag ta tag i min garderob, jag brukar hitta något plagg som jag glömt bort. Vem behöver mellandagsrea när det kanske finns i garderoben.
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar