söndag 15 januari 2017

Söndag igen, den första arbetsveckan efter lovet var lång och seg. Planeringen var klar men det var svårt att koma igång.

Hej!

Helgen har varit lugn och skön, på något vis är det extra mysigt när det blir helg nu när jag jobbar. Det är en skön känsla att komma hem på fredag eftermiddag, tända ljus, laga mat och veta att man har två lediga dagar framför sig. Det enda som är lite trist är väl "Fångarna på fortet", det har vi vuxna i huset tröttnat på för flera år sedan. Vi tycks aldrig bli "av med" programmet, först började den äldsta titta och nu är det den yngsta. Tur att det finns "paddor".
I lördags var huset fullt med barn och jag fick mycket egen tid. Jag tränade och bakade kakor som jag glömde i ugnen. De blev inte direkt sega men helt ok tillsammans med glass.

I dag har barnen åkt längdskidor här på tomten och vi fick tjata länge innan de kom in och åt lunch. Det är positivt att de vill vara ute och att de vill åka skidor. Den yngsta ska ha utedag i morgon och ska åka skidor. Det var ett år sedan hon åkte sist och det var bra att hon övade här hemma. Skidorna var väldigt bakhala men hon klagade inte, hon trodde att det ska vara så halt och att hon måste blir starkare i armarna. J ska valla dem nu på eftermiddagen så att hon kan ta sig runt spåret i morgon utan att kämpa och slita. Det är tur att hon är envis. Vi skickar nog med hjälm och pulka ifall hon ger upp.

I dag är barnen hos kompisar och jag har invigt mina nya träningsredskap, det finna en risk att jag inte orkar röra min armar i morgon. Det var svårt att veta hur många gånger och hur många upprepningar jag skulle köra, jag vill inte bygga muskler utan bli stark och smidig. Det blev många på lagom tufft motstånd. Vi får väl se hur länge jag känner mig peppad, det är så typiskt mig att börja efter nyår och sluta till sportlovet.....

Mannen är ute och springer och jag sitter här hos er med min nya favoritmellis, kvarg med smak av kokos och mosade hallon som vi plockade i somras. Jag vet att kvargen innehåller för mycket socker men kokos och hallon är en himla god kombo. Jag kan äta det alla dagar.
Jag hoppas att ni haft en trevlig helg och att veckan blir fin!

Kram Lena

2 kommentarer:

  1. Visst är det tufft att komma tillbaka efter ledigheter och lov?! Vad har du för plan för att få in träningen som en rutin? Håller tummarna för att din iver håller i sig!

    SvaraRadera
  2. Jag har bestämt olika dagar för styrka och kondition och ska (försöka) hålla det. Jag tycker att det är lättare "att hålla träningen" med fasta dagar, både med att få tiden att räcka till men också för disciplinen :) /Lena

    SvaraRadera