söndag 8 januari 2017

Lååånfrukost

Vi avslutade helgen med en mysig lång frukost. Jag är ingen frukostmänniska, jag har svårt att äta på mornarna och tycker att det är roligare att fixa fram det goda än att äta. Det uppskattades och vi mumsade bland annat på ostfrallor, pannkakor och yoghurt. I vanliga fall är det havregrynsgröt som gäller för alla i familjen.
I dag är det lovets sista dag och vi har varit lediga i två och en halv vecka. Det har varit skönt och välbehövligt för både knopp och kropp. De sista dagarna före jul var väldigt stressiga och det var svårt att hålla ner axlarna, tillslut gjorde det ont i nacken, ryggen och yrseln kom tillbaka lagom till julavslutningen. I dag är yrseln borta men jag är fortfarande lite trött och känner mig lite rolig inför vårterminen, ska jag orka? Det är ingen ide att gå och oroa sig, nu är det bara att ladda om och ge sig in" i snurren" igen.

 De senaste dagarna har jag, som vanligt när det är lov, rensat ut i förråd och garderober. I år, till min mans lättnad, orkade jag inte möblera om eller tapetsera någon vägg, det får bli på sportlovet. 😉 Jag var faktiskt till en tapetaffär men hittade ingen jag ville ha och sedan kom snön och mina planer på att förnya väggen i vardagsrummet lades åt sidan. Det är bättre att vara ute i vinterluften medan man har energi och tid. Visst är det trevligt att vi fått snö? Det blir ljusare och barnen är ute hel dagarna och när de kommer in är de så där härligt rödblommiga om kinderna. (Vad gör det att hela hallen blir blöt och att tunga vinterkläder ligger i en hög på golvet.)

Nu har det blivit mörkt och jag ska försöka få till några hyllor i min garderob innan jag ska börja med middagen. Vi har verkligen skjutit på mattiderna, det är först lovet som barnen måste väckas på mornarna och då är klockan i bland över tio, det är också första lovet som de fått varit uppe länge på kvällarna. Egentligen borde jag ta bort det sista av julen, vår gran är fortfarande klädd och två adventsstjärnor står kvar i köksförnstrena.

Sköt om er!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar