söndag 19 februari 2017

Att vara less

Det är sol, snor, sportlov och så skönt med ledighet!
Hej på er!

Det är lätt att bli gnällig och tråkig men nu har vi varit förkylda i fyra veckor, det har gått runt runt och den yngsta är inne på sin tredje omgång. Vi hostar, har feber och förbrukar näsdukar på löpande band. Nu är det sportlov och jag hoppas att det vänder och att vi får njuta av ledigheten. Nog med gnäll....det är faktiskt sportlov och vi och alla baciller tänker åka på en minitipp i morgon, Det ska bli så skönt att byta miljö i ett dygn, äta god mat, få lite frisk luft och unna sig en spabehandling. Jag är inte så förtjust i att få massage men kanske en ansiktsbehandling.
 Och för att jag ska kunna slappna av i morgon måste jag beta av min hög men skrivböcker som ligger och stressar mig på skrivbordet. Det är bara att koka dagens andra kopp kaffe,sätta på glasögonen, ta fram pennan och börja läsa. Jag brukar försöka få arbetsområden att sträcka sig över loven men sjukstuga och duktiga vikarier gjorde att mina planering sprack....i tre grupper. Phu!

Barnen sitter och målar sina naglar fina inför trippen, de ville egentligen träffa sina kompisar men jag vill att de tar det lugnt nu när febern äntligen har sjunkit. Jag är inte jättepoppis här hemma och får försöka gottgöra dem men någon lugn aktivitet (efter alla skrivböcker). Det är tur att de har varandra.

                          Jag ska  försöka titta  in till er lite oftare nu när jag är ledig. Ha det bäst!

                                                                         Kram Lena
  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar