lördag 11 februari 2017

Lite nytt och vitt

 Jag har handla lite nytt till hemmet och tänk vad glad man kan bli av en ny vas och en vit kaktus i porslin som nästan är lite på gränsen.

Hej!

Redan lördag och redan deltävling 2. Följer ni Mello? Vi gör det, med egengjord mellopizza, godis och tro det eller ej, medcola i barnens glas. Att barnen dricker läsk är ganska ovanligt här hemma, vi försöker att hitta andra alternativ och egentligen kanske det är dumt och onödigt för de äter socker i andra saker. men på nått vis tycker jag att coca cola innehåller andra saker som inte är bra för kroppen och det känns bra att inte dricka det för ofta. Vad tycker ni?
 Det är lugnt i huset, den äldsta och  J är till den större staden och dansar. Nja, min man dansar inte men T dansar showdans. Hon dansar på en bra dansskola här i staden men vill dansa flera gånger i veckan och det går inte eftersom dansen här är uppdelad i ett tillfälle per år. Nu skjutsar vi henne varje lördag men tanken är att hon ska börja åka buss själv när hon känner sig tryggare. Busshållplatsen ligger precis vid dansens ingång och det kan inte blir enklare. Den yngsta har en kompis här och de leker med Lego Friends på övervåningen, det är visst ett kalas på gång för Olivia.

Det är en vecka kvar till sportlovet och vi är fortfarande inte bacillfria, det har tagit om på J och hans astma låter otäck. Jag vill att han kollar upp det men han är envis och vill "vänta ut förkylningen", vi andra hostar och snorar också och har gjort det i omgångar sedan december. Så trist!
Jag tänkte få lite jobb gjort i dag eftersom jag varit borta från jobbet nästan hela veckan och ligger lite efter i min planering. Trist, jag vill egentligen gå ut i solen men efter en till kopp kaffe kanske det blir lättare.

Trevlig mellolördag!

Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar