söndag 27 december 2015

Det snöar och vi fortsätter att julmysa

Oj, det var verkligen läääänge sedan jag bloggade, jag har totalt missat "dra och släpp-funktionen". Praktiskt och snyggt med bilder bredvid varandra.

Hej på er!

Tro det eller ej men det snöar stora fina flingor och marken är nästan helt täckt.

Njuter ni av ledigheten, jag såg att julafton är på en lördag nästa år och min bror har redan planerat att jobba extra i vår så att han kan vara ledig under mellandagarna nästa år. Det fick mig att tänka på att jag och min man har det väldigt bra, vi behöver aldrig planera sådant, vi lärare är ju alltid lediga mellan jul och nyår och hela sommaren, det är lyx. Jag kommer ihåg att mina föräldrar alltid delade upp semestern under sommaren för att vi barn skulle slippa vara på fritids (det gjorde att de inte alltid hade så många lediga veckor tillsammans), det är jag tacksam för idag. Det blev många fina minnen att plocka fram som vuxen. 

Nu är julen över men vi drar ut på julkänslan och spelar julmusik och dricker upp det sista av årets glögg. Vi bjöd på den under julafton och det var blandade känslor inför tesmaken. En del vill dricka "vanlig hederlig glögg, varför ska man blanda in te". Jag tycker inte att den är någon succé men helt ok.

Jag har egen tid, barnen och J är och åker skridskor, vi har inte hunnit med några besök i ishallen under vintern (den delen utan snö) och barnen var ivriga att komma iväg. Som vanligt har någon av dem vuxit ur sina skridskor och fick ta alldeles för tunna strumpor och kommer att frysa.

I kväll blir det, jag törs knappt skriva det, hemgjord pizza på julskinka. Jag ber om ursäkt om någon tycker att vi förolämpar julskinkan men vi börjar tröttna på julmat.

Nu ramlar trötta rödmosiga barn in genom dörren och berättar att "pappa har lovat oss varm choklad och våra egna krokofanter att doppa med", så jag får väl sätta i gång med att värma mjölk.

Vi ses!

Kram

2 kommentarer:

  1. Helrätt med skinka, själv drömmer jag om tacos:)! Vi fick också lite vitt på marken, men usch vad fort det försvann:).
    Ja, jag minns hur lyxigt jag hade det som liten, båda mina föräldrar hade sommarlov. Som skolsköterska har man samma lyx och jag njuter för fullt.
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Helrätt med pizza, skulle det ju stå! Och välkommen tillbaka till bloggvärlden!

    SvaraRadera