lördag 26 december 2015

God Jul!

 Ja, jag vet att jag är väldigt sent ute med min julhälsning. Det är länge sedan jag skrev till er, ibland räcker inte orken och tiden till. Jag har valt att inte bli allt för personlig här hos er och därför tänker jag inte gå in på det som varit nu i höst utan fokuserar framåt. Jag hoppas att tystnaden här inne inte blir så lång (igen) och att ni som följt mig hittar tillbaka.
 Hur har er julhelg varit? Mycket mat och tid med nära och kära? 

Vi firad en varm och grön julafton hemma hos oss med julmat, Kalle Anka och julklappar.Termometern visade nästan 8 grader varmt och med den temperaturen hade det lika gärna kunna varit en dålig påskafton. Det gjorde ingenting, jag var inställd på en grön och blåsig jul, för fy vad det har blåst i december. På juldagen åt vi kalkonmiddag hos mina föräldrar och det var gott med kött, sås och potatis mellan julmiddagen och "julresterna" vi åt i dag. 
I dag har vi bara varit, dagens överraskning var att det var nästan -2 grader ute och lite frost på morgonen. Solen har lyst på oss de få timmarna den visar sig och vi passade på att vara ute i skogen på förmiddagen. Det var en hel del bekanta som också passade på att gå ner all julmat, det var trevligt och den friska luften gjorde att julresterna smakade riktigt gott. Eftermiddagen har varit lugn och skön, barnen spelar spel och mannen försöker läsa en av alla hans lånade historiska självbiografier. 

Jag hoppas att ni har det bra och att tomten hittade hem till er!

Kram Lena

1 kommentar:

  1. Önskar dig en riktigt fin fortsättning på julhelgen! Krma

    SvaraRadera