onsdag 30 december 2015

Nytt i fönster och på väggar- det första "sådär" och det andra ok.

Jag inser att jag snöat in mig på grått och vitt i vinter, nu när jag ser det på bild ser det lite trist ut, jag skyller på det gråa vädret och dålig fotograf.

Hej!

Jag har under en längre tid försökt att få ner hyllan från väggen, den satt som berget och tillslut slet J ner den. Jag gissar att målarfärgen på hyllan inte riktigt torkat innan jag skruvade upp den. Nu hänger tavlor på rad och väggen blev ljusare och luftigare.

I år har jag gjort något som jag nästan aldrig gjort, jag har satt upp julgardiner i alla fönster i kök och vardagsrum och jag vet inte om det är jag. Ni som följt mig vet att jag har haft mycket vitt i mina fönster men som ni vet blir det vita inte riktigt vitt till slut och behöver tvättas, vilket resulterade i för små gardiner och i stressen klickade jag hem dessa stjärnor och hjortar från Jotex. Nu får de sitta där tills jag hittar nya framåt våren.....vem vet, det kanske blir kycklingar och påskkärringar i  mars.

Den uppmärksamme ser att dessa bilder togs innan vi ställt upp granen.
I dag har jag och barnen varit till pulkabacken och invigt nya vinterleksaker. Oj, vad fort det gick, Jag tvingade på barnen hjälmar och hade nog satt på dem knäskydd och skyddsväst om jag haft några. Tillslut fanns det inte mycket snö kvar i backen och vi var tvungna att sluta eftersom det sliter på pulkorna/snömadrasserna (?).

Nu ska jag ta en sväng med dammsugaren och försöka få det lite fint inför nyår.

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar