måndag 28 december 2015

I dag har det varit vinter hela dagen och både pulkor och snöskyfflar har åkt fram. De ena något roligare än de andra.
Barnen har busat runt i snön hela dagen och är så där härligt vintertrötta. Den äldsta sitter som vanligt :) med näsan i en bok och den yngsta (tyvärr också som vanligt) med ögonen klistrade på tv. 

Hej!

I dag har vi lämnat julmyset och hunnit med en hel del. Jag började dagen med ett besök hos läkare, ska gå dit en gång i veckan. Efter det provade jag glasögon för fjärde gången, det är svårt att välja. Tidigare har jag bara behövt läsglasögon, nu vill optikern avlasta och vila mina ögon genom att ge mig ett par progressiva för rum. Jag har lärt mig att "för rum" betyder att de är för terminal och läsning men/och har en en annan styrka längst upp i glaset för att avlasta mina ögon när de ska ställa om sig och fokusera på något som är på långt håll. Jag hoppas att jag förstått rätt och att jag inte kommer att bli yr med progressiva glas. När jag var på stan passade jag på att mellandagsshoppa lite och insåg att det här med julmat och stillasittande inte går så bra, jag ser faktiskt framemot att kunna använda motionsbandet igen, kanske om en månad...., 
 Nu ska jag dricka min fjärde kopp kaffe för i dag och slå mig ner hos M och titta på Scooby Doo. Jag har egentligen aldrig fastnat för S D men jag får väl offra mig.

Kram på er!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar