tisdag 24 september 2013

Äntligen på benen

Hallå!

Nu har jag har suttit inne och tittat på det fina höstvädret sedan i onsdags, sensommarvärmen har dröjt sig kvar, fantastiskt. I dag är det första dagen det är lite kyligt, det känns här inne att luften blivit kyligare ute. Vi får nog snart sätta igång vår värmeluftspump.

Äntligen är jag på fötterna igen, ingen frossa och ingen kaststjärna att svälja. Fy för att få infektioner i halsmandlarna, det är första gången jag fått det och jag hoppas att det är den sista. Eftersom jag varit sjuk har det inte hänt mycket här hemma. Jag har tittat på tv och sovit mig genom dagarna.

En sak har vi gjort, vi har firat en stors namnsdag med tårta och Friendslego. Vi brukar inte fira namnsdagar så storslaget men eftersom det går trögt att få ordning på armen bestämde vi att lite lego kanske kunde göra finmotoriken bättre....träning på ett roligare sätt. Den lilla fick också lite Friendslego att pyssla med. De blev jubel här hemma och den stora satt och byggde tills mörkret kom.




Passade på att ta en bild på kaminen, snart måste vi sätta på kaminskyddet. Vi har pratat om att sluta använda det men det är ett bra ställe att hänga blöta vinterkläder, det torkar på nolltid.

I morgon ska jag till jobbet, jag har inte varit där sedan förra onsdagen. Jag börjar bli stressad över att vara hemma och jag hoppas att det har gått bra för mina vikarier.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar