lördag 28 juni 2014

Från drygt 30 grader....

till detta!!

Brrr...vad det har blivit kallt. Var tog det fina sommarvädret vägen? I går lämnade vi Palma flygplats och kom hem till ca 14 grader och regn. Nu går vi i fleecetröjor och fryser.

Semestern började inte riktigt som vi tänkt oss. Klockan fyra på natten kom den yngsta ner till oss med 39 graders feber. Mitt mammahjärta värkte, fy vad jag tyckte synd om henne men hon är tuff och var jätteduktig hela resan. Alvedon tog ner febern bra och hon var hyfsat pigg tills vi satt i bussen på väg till hotellet. När vi kom fram sent på kvällen visade tempen på 40 grader, pluttan! Febern gick fort över och hon var lite trött i ett par dagar.

Alcudia såg ut som förra sommaren, fin vit långgrund strand och blått ljummet hav. Den här gången provade vi Viva Hotels, en barnvänlig hotellkedja men inte lika familjär som Sunwing. Hotellet hette Viva Tropic och hade egentligen allt en barnfamilj kan önska, tre stora poolområden, stor lekplats och vattenland men barnen saknade Lollo och Bernie och vi vuxna saknade maten och personalens trevliga bemötande.


Vi tycker mycket om Mallis, det tar bara tre timmar att flyga och stranden är väldigt barnvänlig. Jag tog många bilder på em/kvällarna (det var då jag hade med mig kameran) och det finns mycket jag vill visa er. Det är omöjligt att visa allt jag vill i ett inlägg. I dag blir det poolbilder.

Familjepooler



Relaxen.


Till T besvikelse fick bara de över 18 år vara inne på relaxen och "gotta" sig.




Om man ville kunde man sätta sig i "soffan", trycka på en vit knapp och invänta massage/bubblor. Smidigt.

Barnens favorit


Det blir inte lika mycket strandliv när det finns vattenrutschkanor som lockar.




Stod man under hinken när den tippade fick man sig en rejäl dusch. 
     

I dag gör vi absolut ingenting! Den enda som gör någon nytta är vår tvättmaskin som arbetar sig svettig. Det blir en hel del tvätt efter en badsemester, mycket sand och salt tjuvåkte med i våra resväskor.

I kväll ska jag sitta i soffan och titta på alla sommarprogram och äta popcorn. Visst är det Sommarkryset i dag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar