söndag 1 juni 2014

Välkommen Juni!

Ännu en månad har passerat och jag börjar känna att det är sommarlov på gång. Trädgården blommar för fullt och rabarberna smakar sommar.

Mitt kollage för maj kommer en dag försent, jag glömde...igen...

Maj har varit varm och full med pollen. Vi får fortfarande en gul matta på trädäcket och varje fredag tvättar J trägolvet. Jag har nyst och det har kliat i ögon och näsa och det har varit tråkigt att tvingats stanna innomhus.

Maj har också varit en månad med mycket att fira. Bröllopsdag, födelsedagar och mors dag, vi har fikat oss genom hela våren och det är skönt att röra på sig.


Vilken skön söndag vi har haft! Solen har värmt min onda nacke/rygg och jag har känt mig mindre begränsad.

Vi har ätit årets första färspotatis eller som min J säger, nypotatis, och sill. Förväntningen var hög men tyvärr var den inte speciellt färsk, det är för tidigt.

Dagen har gått fort. Barnen har lekt ute hela dagen, druckigt smoothie och laddat sitt solförråd. Nu orkar vi med tre nya arbetsdagar!

Jag hoppas att ni haft en trevlig dag!

♥ Kram ♥

2 kommentarer:

  1. Jaaa, vilken fin söndag vi fick :). Hoppas att nacken blivit ännu bättre under dagen. Ses!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Vad kul att du hittat till mig! :)
    Och ja...visst var det väl vackert i maj! Så mycket underbart som blommar! Men nu är det juni och det är himla härligt det med, första sommarmånden!
    Kram på dig!

    SvaraRadera