tisdag 10 juni 2014

När allt snurrar


Vi har varit till den lokala plantmarknaden. Tyvärr var det inte bara vi som tyckte att det var en trevlig sak att göra en ledig dag. Oj, vad det var fullt med folk. Det var busslass med folk från Värmland som guidades genom den stora rosenträdgården och det var svårt att ta sig genom folksamlingen. Det hela slutade med att jag inte handlade en enda växt, den långa kön vid kassan, trängseln bland blommorna och ett för dagen för lågt blodtryck gjorde att all ork rann av mig och vi åkte hem. 






Visst är det vackert?


Nu har vi en trädgård utan blommor och det har aldrig hänt förut. Jag brukar ha blomlådor och krukor fulla med sommar, nu är de förvirrade och tomma. Vad konstigt det blev!

Ytterliggare en långhelg har passerat och trädgården ser exakt ut som innan. Tanken var att rensa bort all ogräs mellan plattorna men då måste jag böja mig ner och varje gång jag reste mig upp snurrade hela jorden runt ett varv och tillslut mår jag illa. Har ni någon huskur mot lågt blodtryck? Mottages tacksamt!

Nu när jag sitter i soffan och slapnar av känner jag hur trött jag är. Oj, vad det har varit varmt de senaste dagarna, hettan och solen gör mig dåsig. Vi har haft fotbollsturnering och efter några timmar i solen svider det i skinnet. Det bli en tidig kväll. Det gäller att ladda batterierna för i morgon är det fest till sent på kvällen, niorna har sin avslutningsfest med middag och dans. Då får jag piffa till mig och kanske sätta på mig dansskorna, bara kanske....

♥ Kram Lena ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar