fredag 10 oktober 2014

God förmiddag!

God förmiddag på er!

I dag är det fredag och jag är hemma med barn som börjar bli friska. Det märker jag genom att de börjar bli lite konflikter, de är piggare och helt enkelt trötta på varandra. I morse försökte jag få i mig lite varmt kaffe men fick hela tiden resa mig upp och lösa små små konflikter. När jag äntligen satte mig igen var kaffet naturligtvis kalt och odrickbart, det hade till och med blivit ljusare ute. De två första korten tog jag tidigt i morse, när kaffet var drickbart och det fortfarande var ganska mörkt ute.
 I går hämtade vi äntligen, till J stora lycka, den nya bilen. Det var andra gången vi försökte få med oss den hem, den var inte färdig första gången och vi fick åka hem i den gamla bilen.  Nu står den här hemma och jag har sett att J i bland öppnar garagedörren och smygtittar på den.T sa att hon trodde att pappa skulle sova i bilen i natt, men så illa var det inte....tror jag....Blombuketten fick vi som plåster på såren. 
Äntligen fredag! Det känns som att jag skrivit denna mening några gånger och jag kommer säkert att skriva den flera gånger. Det är något speciellt med fredagar! Något lyxigt! Början på några dagars ledighet. Eller vad tycker ni?

Kvällen blir lugn, vi vilar oss lite till. 
 Nu tittar solen fram och allt blir så mycket ljusare. Om jag hade tid skulle jag ta om bilderna men T haf fått näsblod av nässprayen och är orolig.

Önskar er en fin fredag!

Kram Lena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar