lördag 18 oktober 2014

Intensiv lördag

Nu förstår jag varför vi inte ätit bakad potatis på flera år. Det är supergott de första tuggorna sedan blir det lite torrt och då fyller man på med "gegg", efter det blir det mäktigt och när jag ätit klart får jag "potatismage". Det var i alla fall mysigt och smakade gott.

 Hej!

Tittar in en kort stund för att önska er en fin lördag!

I dag har det varit en lång dag. M vaknade halv sex och ville se på tv. J masade sig upp och satte på en film sedan gick han och lade sig igen. Själv kunde jag inte somna om och efter en stund gick jag upp till M och bakade Pernilla Wahlgrens "muffinsbulle". Det är mycket kanel i smeten och doften tillsammans med frosten, mörkret och tända ljuskoppar gav en försmak av julen.När T kom ner frågade hon om vi hade kokat tomtegröt.

Efter frukosten kom pappa och fikade på "kanelbomben", den blev god och recept och bild kommer i veckan.  Efter det har vi skjutsat barn och ett vitrinskåp fram och tillbaka, det senare mellan köket och vardagsrummet. 

Nu ska jag skala räkor, T har beställt räksmörgåsar och te till kvällsmat så det är väl bara att kavla upp ärmarna och börja.

Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar