lördag 8 augusti 2015

En dag på Grönan

 Jag tycker om Grönan, nöjesfältet är litet och mysigt och sedan ligger det vid havet.

Hej!

Som ni vet har vi besökt vår huvudstad och dag två spenderades på Djurgården. Eftersom vi var tvungna att checka ut före klockan elva på förmiddagen valde vi att kör bil till Grönan och det var smidigt och praktiskt när vi skulle åka hem. 

Vid lunch satt vi vid vattnet och tittade på färjorna som lade till, och jag måste säga att jag tycker att Stockholm är en vacker huvudstad. Alla vackra byggnader och havet gör det trivsamt. Närheten till havet gör att det fläktar lite hela tiden och det blev inte så varmt när vi köade till alla karuseller. Jag skulle gissa att det var mellan 15 - 25 min vid varje karusell.
 Vi åkte "Vilda musen" och barnen blev livrädda, jag hade glömt hur ryckig den är och hur fort den åker. Barnen hade svårt att hitta balansen och hasade runt på sätet. Det var tur att vi vuxna åkte med ett barn var. När vi åkt klart sa båda M och T att det var det värsta det varit med om. Jag fick dåligt samvete men efter det gick vi till Lustiga huset och skräckupplevelsen försvann fort. M tyckte att det var dagens höjdpunkt och gick in och ut ur det Lustiga huset flera gånger.
 Den nya attraktionen, House of nightmares, lär ha kostat 25 miljoner, det låter som "ruskigt" mycket pengar men så kostade det ytterligare 60 kr att gå in. Vi hade alla åkband (mitt livs första) och det var bara J som tordes gå in i spökhuse, vilket gjorde att vi slapp köa för biljetter. Barnen är för unga för att gå in, man måste var 13 år gammal, och jag törs absolut inte gå in bland zombies och gengångare, bara jag tänker på att gå in får jag hög puls, halloween i Kolmården räcker för mig.
 Vi avslutade med en Prolaktas och en riktig kaloribomb, den var så stor att inte ens J fick i sig hela. Mäktig, (för) söt och god. Vi satt på trädäcket vid havet och kände att det var sommar. En perfekt avslutning på en perfekt dag.
Nu kom min mamma och vi ska fika på blåbärsmuffins.

Trevlig lördag!

Kram

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag.....Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Grönan är mysigt för stora och små! Håller med dig, jag skulle aldrig gå in i ett spökhus frivilligt!!!

    SvaraRadera