fredag 28 augusti 2015

Tillbaka till fredagsrutinerna. Tacos och fredagsmys.

Hej!

Min förkylning börjar gå över och jag känner att jag har lite energi över när arbetsdagen är slut. Jag har fortfarande inget luktsinne och smaklökarna är på semester men jag vet hur tacos smakar och om jag känner mina barn rätt är det långt ifrån sista gången vi äter det här hemma.

Solen skiner men det blåser lite kallt så vi äter inne i dag, det ser ut att vara skönare väder än vad det är. Egentligen tycker jag att det är skönt med friska vindar, i veckan har luften stått still och det har varit olidligt varmt och fuktigt, nästan som vid medelhavet i augusti.
Sol på fat.

Jag vet att jag skrivit det i andra sammanhang men jag gillar uttrycket.
 I kväll blev det ljuslila servetter med vita prickar. Jag tokgillar servetter, sa jag att jag köpte 11 stycken förpackningar på Ullared? Det var svårt att låta bli med det sortimentet och de priserna. Förutom en klänning är servetterna det jag blev gladast över att hitta/köpa.
 Nu väntar soffhäng med de finaste.

Önskar er en fin fredag!

Kram



2 kommentarer:

  1. Sol på fat - det uttrycket gillar jag. Tacos är så gott och bra.Går att variera så att alla kan äta. Så skönt att din förkylning börjat ge sig. Önskar dig en fin helg!/Kram

    SvaraRadera
  2. Tacos är mysigt! Det tar lite längre tid och alla är aktiva genom att ingredienserna skickas runt. Krya på dig!

    SvaraRadera