lördag 5 september 2015

"I dag är det min gottedag"

Visst är stora, ljumna, nypoppade popcorn bland det bästa? 

Hej på er!

Vi har fortfarande sjukstuga här hemma, nya baciller avlöser de gamla. Det är varma pannor och kalla händer, M får alltid iskalla fötter och händer när hon får feber och vill helst ha både strumpor och vantar på sig inomhus. 

Jag och J började dagen väldigt tidigt, febrig liten hade svårt att sova och visste nog egentligen inte vad hon ville göra klockan halv sex på morgonen. Efter mycket om och men hamnade hon i soffan framför Smurfarna, då var jag för pigg för att somna om och det var lika bra att gå upp. 

Efter frukosten grovstäda  jag och J hela köket och det behövdes efter sommarens öppna dörrar. Jag har laddat hela veckan och nu efteråt känns det väldigt skönt att ha det gjort. Allt porslin lyftes ur skåp och lådor och jag passade på att slänga en hel del saker. Nu kan jag handla nytt!

Tidig eftermiddag myste vi i soffan till familjefilmen "Sune i Grekland". Film och popcorn mitt på dagen är alltid lika uppskattat en regnig dag. Barnen känner igen Sunwing Kallithea Beach och längtar tillbaka till värmen.

 Nu ska jag svänga ihop en paj och försöka få sjuka barn att äta något annat än snacks och bananer.

Sköt om dig!

Kram

2 kommentarer:

  1. Popcorn är mitt absoluta favoritsnack!
    Åh, vad härligt med en resa söderut att se fram emot! Jag har lägenhet i Nerja några mil utanför Malaga. Här finns ett stort hotell som heter Marina de Nerja, direkt på stranden med stor pool och lite blandad underhållning på kvällarna. De mindre orterna strax utanför Malaga, som Torrox, Nerja och Torremolinos har ofta ett mer småbarnsvänligt klimat (mindre barer och party och mer restauranger).

    SvaraRadera
  2. Börjar le när jag ser dina popcorn. Sitter precis i skrivande stund med en stor skål i väntan på maten. Älskar popcorn! Hoppas ni kryar på er och fin lördagskväll! Kram

    SvaraRadera