lördag 12 september 2015

"Inläggssnoare" och "Tröstkaffe"

Termosmugg från Vitrinskåpet
Hej!
Visst är det fantastiskt när tekniken fungerar....och visst är det frustrerande när den krånglar. 

Nu har jag försökt publicera lite nytt i vår webbutik och känner mig lite smått irriterad. Det tar en stund att lägga ut artiklarna, det är många fält och flikar som skall fyllas i, bilder ska infogas och texter formuleras. Efter att ha lagt till bilder, räknat ur pris och skapat nya poster kände jag mig ganska nöjd med resultatet, det syntes på hemsidan och kaffet var nybryggt. Vad händer! Jo, när jag sedan ska gå till hemsidan och titta en sista gång har allt försvunnit. Hur är det möjligt? Var har det tagit det vägen?

Det är nästan som den där "Strumpsnoaren" som bor i alla tvättstugor, ni vet, hen som alltid tar en av varje strumpa. Det kanske finns en "Inläggssnoare" som samlar på andras texter och inlägg....
Nu är det tur att min fina nya termosmugg från Vitrinskåpet är full med gott varmt kaffe och kan lugna ner mig. Tiden räcker inte till i dag, jag hinner inte" börja om", jag ska förbereda en kräftstund för/med nära och kära. Egentligen skulle vi ha ätit kräftor för en månad sedan men alla baciller har gjort att det inte blivit av, nu är det verkligen dags!

Kram på er

2 kommentarer:

  1. Jag undrar ibland vilket troll det är som bor i vår tvättstuga och äter sockar. En hel plastkasse full med omaka sockar... Märkligt fenomen det där. Fin lördagskväll till dig!

    SvaraRadera
  2. Det kanske är mucklor, de där smådjuren i Pettson och Findus värld? En fin termosmugg, allt som är rosa är vackert! Nästan...

    SvaraRadera