tisdag 22 september 2015

Oönskade småkryp, positivt läkarbesök och nystädat tjejrum



Den stora har verkligen blivit stor, parfymer, örhängen och läppglans, allt i rosa, pryder hennes bokhylla. Jag märker att mycket av det som jag har i rosa och luktar gott får fötter och tar sig upp för trappen och in på T rum. Mystiskt!

Hej!

I dag är jag hemma med en frisk T, ja, hon är faktiskt frisk. Vi har varit  till sjukhuset på utredning för allergi mot penicillin, sist hon fick Kåvepenin mot halsfluss svullnade hela hennes ansiktet upp och kroppen täcktes med röda utslag. I dag kom varken utslag eller svullnad. T fick dricka en stor mängd Kåvepenin och efter det fick vi snälla sitta i väntrummet och vänta och vänta. Efter andningstest och kontroller fick vi åka hem. På kallelsen står det att undersökningen ska ta minst fem timmar, jag har tagit ledigt hela dagen och nu är vi hemma och myser. Vi ska kontrollera hennes "hälsa" några gånger under dagen och två gånger under natten, det blir att ställa klockan någon gång runt ett och fyra, kanske lika bra att var uppe hela natten.... Det är bra att de kontrollerar allergi mot läkemedel jag vill gärna att det fungerar när det behövs.

I går var barnen hos mina föräldrar, de hade varit ute i skogen och busat hela dagen och med sig hem hade de små, små icke önskade husdjur, nämligen fästingar. Finns det något otäckare minidjur än fästingar (i Sverige)? Bara tanken på dem gör att det kliar överallt på min kropp, precis som när det går löss på skolan. Det var två otäckingar som kröp runt på M och som inte hade bestämt sig för var de skulle bita sig fast, de kan ju vandra runt på kroppen länge innan de biter sig fast. Den äldsta hade en på ryggen, som precis hade bitit sig fast och som gick att peta loss...hua!

Nog om otäcka fästingar, nu ska jag och T träna stavning :)

Kram på er

1 kommentar: