fredag 6 mars 2015

Från vardagsrummet

 När jag klev innan för dörren efter jobbet möttes jag av solen och en röd, nästan utblommad, bukett tulpaner, och kände att nu är det helg. Bästa känslan!

Hej!

Fredag och tid för familjen. Jag funderar på vad vi ska göra i helgen. Det har lovats sol och varma grader och jag inser, som alla andra år, att vi behöver nya vårskor. Jag vet att när våren bestämt sig för att komma kan det gå fort, det blir genast för varmt att gå runt i vinterskor. Egentligen känner jag inte för att trängas i varma gallerior nu när det ska bli fint väder. Vi får se hur vi gör.

Det här med bloggande är speciellt, det känns ofta som att tiden för inlägg egentligen inte finns. Klockan är snart halv sex och jag har precis fotat köket och medan jag laddar ner bilderna skalar jag räkor, torkar tårar och ritar Nasse till liten samtidigt som jag rättar T skrivuppgift och skriver till er. Allt känns viktigt och roligt, jag vill inte strunta i något av det.

Nu kurrar mage och det är dags att göra något gott av räkorna.
Önskar er finaste fredagen!

Kramar L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar