fredag 20 mars 2015

Fredag och vi börjar dagen med att "Rocka sockorna" ♡

I dag är Strumpsnoaren, ni vet hen som bor i tvättstugan och snor strumpor, glad över sitt arbete. I dag är det många som stöder "Rocka sockorna" och bär olika strumpor. Det är ett evenemang på Facebook som startas av tioåriga Nathea. Hon vill hylla sin storasyster Noelle med Downs Syndrom och uppmärksamma att det är bra att vara annorlunda och att olikheter är en tillgång. Här kan du läsa Natheas egna ord.

Att hitta omaka par hemma hos oss var inte svårt. Mannen har svårt för att sortera in rätt strumpa till rätt tjej och det gör att det ofta finns endast en av två i våra lådor och Strumpsnoaren verkar trivas väldigt bra hos oss, han jobbar hårt.
God morgon!

I dag är jag hemma med en otäck smärta. Det började som nackspärr men nu gör det ont från huvudet och ner till midjan, det gör till och med ont när jag andas. I dag får både dammsugaren och löpbandet vila. Jag hade nog petat i mig värktabletter och masat mig till jobbet i dag, men i går kom M hem och var trött och bäddade ner sig i sängen redan klockan fyra. Det händer aldrig...om...inte....hon är sjuk. Gissa! 39 grader och den steg snabbt. Vi har precis haft kampen om Alvedon och efter svett, skrik och tårar vann jag. När temperaturen visar 40 grader vill jag gärna att barnen tar febernedsättande.

I dag är det solförmörkelse på gång men tyvärr är det helt mulet hos oss och vi kommer inte att se någonting av fenomenet. Vi får vänta i 27 år och hoppas att det är molnfritt då.

Det blir nog en lugn fredag med lite isglass, lättdryck och tv.

♡♡♡ Fin fredag till er ♡♡♡

3 kommentarer:

  1. Uscha mig var rädd om dig. Hoppas att det bara är en elak sträckning. Jag håller tummarna. Jag har också rockat sockorna idag. Härligt jippo som verkligen spridit sig.
    Ha det bäst och friskna till snabbt. Så klart gäller det hela familjen.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Ta hand om nacken, lite värme och massage kanske? Solförmörkelsen fick jag se och fotografera men idag är alla vårtecken täckta av snö:(!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att fredagen var vilsam och att ni båda mår bättre idag. Tröttsamt med ihärdiga baciller...för att inte tala om snön som föll igår ;). Glädjande är i alla fall att dagarna nu blir längre än nätterna.

    Kram Malin

    SvaraRadera