söndag 29 mars 2015

Pastell

Dags för fotoutmaning och temat är "pastell". 
För ett tag sedan, då när vi trodde att det var vår var vi till IKEA och med oss hem fick vi dessa sköra pappersskapelser. Naturligtvis fick de inte ligga i sina förpackningar speciellt länge, det kliade i små fingrar och de hamnade på köksbordet. De är stora och tar mycket plats och efter några timmar plockade jag ihop dem och stoppade tillbaka dem i förpackningen och sedan dess har de legat orörda. Var ska vi hänga dem? Ska de alltid hänga framme? Som så mycket annat är det själva monteringen och pysslandet som är roligt. Känner ni igen det? Det är roligare att bygga ihop lego än att leka med det.
 I går var det kalas här hemma och de fick komma fram och lufta sig. Problemet med var de ska hänga fanns fortfarande kvar och till slut låg de utspridda på övervåningen tills T rädda dem från att bli söndertrampade under "Hela havet stormar" .
 I dag är det inte lika ljust och trevligt i köket, vi tänder lampor och eldar i kaminen. Vilket "varannan dagväder" vi har! I går sken solen från blå himmel och i dag snöar det och är alldeles vitt och blöt på marken. Suck! Ett riktigt blivande aprilväder!

Vill ni se fler bidrag klicka in hos Maria och Kristina.
I dag blir det inomhusaktiviteter. Jag sa rota fram lådan som det står "påsk" på och försöka få lite påsk här hemma. Det är nog vad jag mäktar med, fy för influensan! Jag är fortfarande irriterande trött, orkar ingenting. Allt känns jobbigt och kroppen vill helst stanna i sängen. Jag vägrar" slösa" bort en till helg!

Kram på er!

Lena

8 kommentarer:

  1. Bra tolkning på temat! Stannade till när jag såg din header. Älskar naturmaterial som visar tidens tand. Framförallt bilden på det rostiga låset på dörren är underbar. Fin söndag önskar jag dig!

    SvaraRadera
  2. Härliga skapelser att lysa upp en grå dag som denna! Men fy för influensa, hoppas du krya på dig snabbt nu och får njuta lite lediga och friska dagar i påsk.
    Ha en fin söndag!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  3. De passar ju finfint till dagens utmaning i alla fall.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  4. Halloj!
    Håller med dig, ibland är det själva pysslandet som är så roligt :O)
    Fast jag tycker att dom är lika fina liggandes någonstans som upphängda!!
    Kram Arja

    SvaraRadera
  5. Vilket fint pynt! Jag har en studentfest att planera om ett tag och har funderat på att dekorera med något liknande men visste inte att det fanns att hitta på IKEA :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Vilket fynt pynt! Hoppas ni hittade påsklådan! Och att orken hittar tillbaka!

    SvaraRadera
  7. Härliga pasteller. Lite påskpynt är alltid kul att plocka fram. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Hej vännen! Hoppas att du frisknat till och kan starta denna vecka på bästa sätt. Vilka härliga skapelser du hittade på IKEA. Vet inte vad de heter men jag tror nog det varuhuset har allt. Påskpynt tycker jag är mysigt och väldigt opretentiöst.
    Ha det bäst kram Kristina

    SvaraRadera