onsdag 4 mars 2015

Nu är det officiellt

♡ Våren är här.♡ I morse sa de på radion att våren officiellt är i Sverige. När jag vaknade i morse var det riktigt ljust inne. Allt blir lättare.

Hej!

Jag har ännu ett lyxproblem. Jag vet inte om jag ska "kasta" ut kökssoffan. Den är stor och ta mycket plats och jag tror att det skulle bli luftigare om vi bara hade stolar. Jag har fått den efter min farmor och när jag fick den var den gul. Det ligger mycket tid och kärlek i den och den är en fin med alla kuddar. Jag kommer kanske att sakna alla kuddar, fina kuddfodral kan man inte få för mycket av.

Det är redan onsdag och hälften av arbetsveckan är gjord. När ljuset kommer känns veckorna kortare, tiden går fortare samtidigt som dagarna blir längre. Rörigt resonemang jag hoppas att ni hängde med. Som ni märker peppar jag mig själv för egentligen blir jag trött när vinter blir vår. Jag blir mer vårtrött än hösttrött men på något sätt gör det inte så mycket att vara trött på våren, det finns så mycket att se fram emot. Snart kommer solen, värmen och sommaren.
Kram på er!

1 kommentar:

  1. Hurra!en det både syns och känns att det är vår nu, luften vibrerar! Och nu är vi ännu en dag närmare helgen, håll ut!
    Jag älskar min kökssoffa och skulle inte kunna leva utan den, men behövs utrymmet mer: flytta den till ett annat rum? Vill du spara den, så ge bort den tillfälligt? (Jsg har ett badkar på vift hos en vännina och ett piano hos min syster) Förvara den i någons förråd/garaget/vind?

    SvaraRadera