onsdag 3 juni 2015

Aktiv dag

Sol i burk

Hej!

Nu är vi inne i juni och alla vackra blommor håller på att blåsa bort. Syrenbuskarna ligger ner av den hårda vinden och alla körsbärsblommor har blåst av träden. Jag antar att det inte blir några röda goda bär i år.

I dag har vi haft lagdag och vi har tävlat och grillat korv med eleverna...i regnet...i stormen. Jag måste berömma dem, de har varit aktiva hela dagen och inte klagat. Det var nog mest vi vuxna, som inte sprang runt i skogen och lekte "Kull" som klagade på kyla och vindar. 

När jag kom hem valde jag mellan ett varmt bad, varmt kaffe eller några kilometer på löpbandet. Gissa vad jag valde? Löpbandet! Jag sprang 4,5 km och kände mig varm och mjuk i kroppen. Efter löpningen gjorde jag en smoothie på mango och ställde den i trappen medan jag duschade. Jag hade tänkt dricka den innan duschen men ville inte bli kall igen. Jag vet inte varför jag ställde den i trappen. Lätt förvirrad?
 Just nu sitter jag och funderar över hur jag ska lägga upp min eftermiddag, betyg ska sättas, föräldramöte och eventuellt lagkväll. Tror ni att jag får ihop tiden? Kaffet är färdigt och jag tror att jag tänker smartare och mer praktiskt efter en stor kopp varmt kaffe. 
Jag måste hålla mitt tidsschema. Först motionstimme, efter det kaffe och jobb. Sedan ...?

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Tycker mycket om ditt uttryck - solljus på burk! Det ska jag komma ihåg. Jag brukar sällan äta extra vitaminer, men nu har jag köpt en omgång med D-vitaminer när solen aldrig tycks titta fram. Önskar dig en riktigt fin dag!

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är! Jag tror helt säkert du får ihop tiden och snart är det sommarlov!!!

    SvaraRadera