söndag 7 juni 2015

Fotoutmaning vänner emellan - Det blommar

 Solen lyste fint i går kväll och runt sju, när övriga i familjen landat i soffan, gick jag ut i stormen och försökte få till några blomstrande bilder. Det gick inte att fota i de hårda vindarna och jag fick till slut hålla blommorna i handen.

Hej!

Egentligen borde det vara en lätt utmaning, den här tiden på året brukar trädgården lysa av alla vackra färger. Tyvärr gör det inte det, det mesta har blåst bort. Syrenerna gör tappra försök att ge oss en blomstrande skolavslutning men de har det tufft, grenarna bryts nästan av i den hårda vinden. Jag kommer inte ihåg när det blåste så här mycket hos oss i juni, regn är inte ovanligt men blåst?
Jag har faktiskt inte planterat en enda blomma, jag är rädd att de blåser sönder. Jag brukar alltid plantera i krukor, det är lättskött och det är trevligt att plantera med barnen. Det blir nog en tur till Plantmarknaden i eftermiddag, jag kan inte vänta längre
Nu är det bara en vecka kvar innan alla elever får sitt efterlängtade sommarlov. Det är svårt att förstå, sista veckorna går alltid så fort och stressen inför betygen är stor, både för lärare och elever. I morgon kan alla andas ut och försöka få veckan att flyta på utan "vanliga" lektioner och utan krav. 
 Titta gärna in till Maria och Kristina, där finns fler tolkningar.

Trevlig söndag till er!

Kram

8 kommentarer:

  1. Syrener är vackra och jag älskar dem. Fin tolkning
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder och tolkning ! Fortsatt skön söndag önskar jag dig . Åse

    SvaraRadera
  3. Syrener är så vackert. De har nästan blommat färdigt hos oss . Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Halloj!
    Fina bilder du har tagit på syrenerna, här blåser det också som tusan!!!
    Kram Arja

    SvaraRadera
  5. Här i söder blåser det också ganska hårda vindar mest hela tiden, men nu har jag trotsat ordentligt och planterat i krukorna också.
    Ha det fint!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  6. Ja det här vädret, när det äntligen är sol så blåser det rejält, men syrener stoppar man inte och de är så vackra.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Ja vädret är helt upp o ner! Och syrener - hur underbart är det inte?! Vackert bidrag!!

    Kram - Tatjanis

    SvaraRadera
  8. Syréner det är verkligen försommar och de trorsar det kalla vädret och glädjer oss med sin doft och underbara färg! Allt gott! /Lotta

    SvaraRadera