tisdag 23 juni 2015

Nästan synd

Hej på er!

Jag har gjort en frusen cheesecake och barnen vill absolut ha jordgubbscoulis. Det är nästan synd att koka sönder jordgubbarna nu när de äntligen är här, de är ju fantastiskt goda att mumsa i sig som de är och tänk att något så gott kan vara så nyttigt.

Varje år funderar jag på att köpa jordgubbsplantor i ampel men jag är rädd för att det inte kommer att trivas på vår uteplats. Det ser så fint ut när de både blommar och bär sina bär. När jag var lite plockade vi alltid jordgubbar direkt från odlingar, i dag finns det inga odlare kvar här och det blir för långt att åka. Jag kommer ihåg att jag nog åt mer än vad jag plockade, visst smakar gubbarna godast direkt från plantan.

Jag önskar er en fin dag!

Kram




1 kommentar:

  1. Visst vågar du prova att odla lite jordgubbar?! Gröna fingrar är inget krav, mest är det ju vädret som styr... Och så får ni väl ta en längre tur en gång per sommar till ett självplock, det är ju smått magiskt att få äta solmogna direkt från landet! Visst är det härligt med sommarlov?!

    SvaraRadera