fredag 12 juni 2015

Sommarlov!

 Inte nu, men snart öppnar vi flaskan och skålar in sommarlovet.

Hej!

Vilken dag vi har! Det är skolavslutning, tokvarmt, sol och glada lediga barn. Vi går egentligen inte på lov förrän på torsdag nästa vecka men vi vill gärna fira tillsammans med barnen i dag. Vi ska grilla i solen och äta frusen cheesecake till efterrätt. Det känns lite extra den här avslutningen, båda barnen börjar på nya "stadier" med nya klasskamrater och nya lärare. Jag sjöng "Den blomster tid nu kommer" tillsammans med mina elever, kastade mig in i bilen och åkte upp till T avslutning. Jag hann precis höra henne sjunga solo och sjunga "Den blomster tid nu kommer" en gång till. Det var stressigt och svettigt i värmen men magiskt. 

Veckan har gått i rasande fart, vi har haft aktivitetsdag på aktivitetsdag i både regn, sol, värme, blåst och kyla, nu är det äntligen sommar. Jag är glad att alla studenter som går ut i dag kan njuta av det varma fina vädret. I skrivandets stund åker det fortfarande studenter på lastbilsflak utanför vårt hus. 
 Den sista tiden har jag varit en usel bloggare och jag är inte direkt bättre i dag, det blir ett kort besök här hos er. Jag är helt slut, den sista skolveckan är alltid intensiv, vi har inga ordinarie lektioner men schemabrytande aktivitetsdagar kräver en helt annan planering och energi. Jag vill inte gnälla, snart har jag ledig och kan ladda batterierna.
Mannen i mitt liv ligger på soffan och snarkar, barnen är på sina rum och jag ska röra ihop några goda "röror", hacka tomatsalsa och trä upp kycklingen på grillspett....sedan ska jag väcka J så att han kan tända grillen.

Önskar er en fin kväll och jag hoppas att ni också har över tjugo grader varmt och (snart) sommarlov!

Vi ses!

Kram

2 kommentarer:

  1. Lärarjobbet är intensivt - bara det att det är 45 timmars arbetsvecka (som många gånger inte räcker till) tar på i slutet av terminen. Men det är ett otroligt inspirerande jobb. Önskar dig en riktigt fin ledighet och njut av sommaren! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har nu två-och-en-halv arbetsdag kvar innan sommarlovet och har också en flaska bubbel på kylning:)! Håll ut!

    SvaraRadera