torsdag 18 juni 2015

Varför inte fira igen!

 Rosa bubbel som kittlar i näsan. 

Hejsan!

Nu "bubblar" vi igen. Nu har alla i familjen semester/sommarlov och det känns fint. Det är mysigt att tänka på att vi har flera veckor tillsammans utan alarm på mobilen och utan almanacka. 
 Det är svårt att varva ner och förstå att det är semester, det tar ett tag innan stressen släpper och lugnet infinner sig i familjen. Ett tag var det totalt kaos här hemma, barnens tv-spel gick sönder och tårarna forsade ner för små kinder. Jag vaknade med en något högre temp. än vanligt och lite frossa, och det fick mig lite ur balans. Jag kan väl inte börja lovet med att vara sjuk!? Jag hoppas att det går över lika snabbt som det kom.
 Nu ska jag skåla med min man, ge barnen lite popcorn och klaga på kylan. :)

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Pizzolato är en favvis! Grattis till lov och semester! Tyvärr är det rätt vanligt med en infektion i början av semestern, framför allt om tiden innan varit stressig... Men det kanske blir en lindrig variant?! Håller tummarna för det!

    SvaraRadera