lördag 23 november 2013

Det sprider sig ända till grannen

I dag låg frosten på marken och det var kallt inne när vi vaknade i morse. Det var varmt och skönt under täcket och jag låg och drog min ett tag. När jag väl kom upp ur sängen sprakade årets första brasa i kaminen. Såååå mysigt!

Efter frukosten bakade vi pepparkakor, på köpt deg. Ja, jag vet att egen deg blir tusen gånger godare men tiden och orken räckte inte till. Vi bakade Pippi, Bamse och en och annan tomtenisse. 


Det doftar så härligt av nygräddade pepparkakor, doften spred sig ut ur huset och ända till grannen. Nu på kvällen luktar det fortfarande jul i hela huset. Den lilla slog nytt rekord och höll koncentrationen hela förmiddagen, ända till hennes mage sa att det var dags för lunch. Den stora var mycket tålmodig och koncentrerade sig på detaljer.
               




 Resultatet blev fint. Den stora dekorerade dem med vit kristyr.

Den stora efter minuter av tyst koncentration: "En smilegubbe som har lösögonfransar och sminkväska"....En hen?

Den lilla: Pippi och Lilla Gubben ser tjocka ut. Jag är inte nöjd!!!
Vi har också hunnit möblerat om i dag. Ett nygammalt matbord och en ny soffa har fått flyttat in hos oss. Det är inte riktigt klart än, jag visar när jag blir nöjd. Någon säger från soffan att då blir det inte några bilder publicerade på flera år. Den som lever får se!

Trevlig kväll!


1 kommentar:

  1. Härligt med pepparkakor! och så fina de blev! Riktiga minikonditorer du har där hemma! :) Jag förstår precis vad du menar angående lampor och deras olika sken. Åkte själv iväg och köpte lampor igår för att få likadant sken i alla ;). Lite störd är man nog ;). Ses!

    Kram Malin

    SvaraRadera