torsdag 21 november 2013

Ensam hjort söker sällskap

Hej på er!

I dag har det snöat miniflingor och blåst kallt. Tyvärr syns det inte att det snöat, marken är lika grön som i går. Snart gör det inget om snön faller ner och lägger sig som ett vitt täcke på marken, det blir ljusare. Mörkret gör mig trött. 

Kom ni ihåg att jag skaffade mig en ståtlig hjort/ren. Jag har upptäckt att den känner sig ensam och jag tror att jag ska försöka få tag i en "fru" till den.






 Det borde inte bli så svårt att hitta en brud till en sådan ståtlig hjort.

Förresten vet ni vad det här är för växt? Den har "konstiga" blommor som har blommat sedan maj.


Nu ska jag försöka ta tag i "inför helgen-städningen", dammsugaren ligger på golvet och stressar mig.

Ses! 

1 kommentar:

  1. Hihi....vilken fin Peperomia du har...även om "blommorna" inte utmärker sig speciellt ;).

    Hoppas att ni har en bra helg!

    Kram Malin

    SvaraRadera