onsdag 13 november 2013

Ett mörker

Hej i mörkret!

Fy, vad det är mörkt! Jag har fortfarande inte blivit van vid mörka eftermiddagar, min kropp tycker att mörker betyder sova....gäsp. Det var fortfarande hyfsat ljust när jag åkte till jobbet i morse men på eftermiddagen när jag åkte hem var det alldeles kolsvart ute och snart är det mörkt även när jag åker till jobbet.

Jag tycker att det är så fint med lärkgrenar i vas. Min snälla mamma knackade på dörren, i regnet, sent en kväll och lämnade några grenar som fortfarande har sina små söta kottar kvar. Efter att ha torkat framför luftavfuktarens varma utblås kunde jag placera dem i en vas på ön. Resultatet blev inte riktigt som jag tänkt mig, därav endast detaljbilder. Nästa höst ska jag vara ute i god tid.





 Ett blomsterbud knackade på dörren och levererade en fin höstbukett från svärföräldrarna.



Visst är de fina? 

Har ni sett att ni nu kan följa mig genom Bloglovin? Snälla G tipsade mig och snälla K hjälpte mig, vilken tur jag har som har så snälla arbetskamrater.

Vi ses!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar