torsdag 14 november 2013

Inte skrytsamt - bara tacksamt presentregn

Hej!

Tänk att jag fortfarande blir uppvaktad, tack alla snälla!

I dag kom M och I med en fin vit lyckta med vackra ord. Vi fikade och pratade om det glada livet på 90-talet. Jag är glad över allt tok vi gjorde och upplevde men det är skönt att livet har ett lugnare tempo.

  
Det här fina stora tårtfatet fick jag av världens bästa arbetslag, lag D, och det är klart att när man blir så där fint firad måste man bjuda tillbaka. Den här smaskiga mäktiga chokladkaka bjöd jag laget på i onsdags. Det är en riktig kaloribomb. Receptet på själva kladdkakan har jag haft länge och receptet på glasyren har jag hittat i "Pernillas praliner. Receptet finns här 


Duk från Indiskas vinterkollektion.

Ännu en fin höstpresent. Den här tokstora ljuskoppen i fattigmansguld fick jag av tokfina K. Superfint sken!


Sist med inte minst. En väska från Rosevinge, en stor och rymlig väska i mocka. Jag fick den av mina svärföräldrar när de var här i september. Nu "får" jag äntligen använda den.



I morgon är det redan fredag. Veckorna går fort, snart är det första advent och jag ser fram emot att få ställa fram adventsstakar och stjärnor. Har ni smakat på någon glögg? Själv håller jag mig till första advent. Det är alltid kul att smaka på alla "årets smaker" även om de inte alltid är goda. 

I kväll ska jag se finalen i "Hela Sverige bakar". Vem tror ni vinner?

Kram 


1 kommentar:

  1. Men åh, förstod väl att jag missade finfika i onsdags :(, och vad många fina presenter du fått. Kakfat och ljuslyktor tror jag inte att man kan ha för många av ;). Ha en trevlig helg!

    Kram Malin


    SvaraRadera