söndag 17 november 2013

Fullt hus

I helgen har vi haft fullt hus. 

I lördags började dagen med att mina föräldrar kom på fika och på eftermiddagen kom familjen B. Vi åt Pulled beef (högrev) i tortillabröd. Vi gjorde en barnvänlig variation och hade i Hot Chilisås i stället för Hickory som serverades brevid.

 Jag brukar inte tycka att den rökiga smaken förhöjer kötträtter och jag vill inte ha det när vi grillar, men jag måste säga att det var Hickory som gjorde smaken till vår Pulled Beef , mums!





Högrevet stod i ugnen i nästan sju timmar, vilket gjorde att det inte blev någon efterrätt. Det blev svårt att göra en smaskig chokladkaka i en ugn på 100 grader? Jag måste ha blivit förvirrad, efterrätten brukar vara det första jag planerar när vi ska få besök. 


Blommor och en ring från Snö of Sweden.
(Tänk vad roligt det är att ta kort med en bra kamera.)

Barnen lekte och vi vuxna pratade om att renovera tak, glasa in uteplatser, att det finns tokmånga matlagningsprogram, att barn sover länge i husvagnar och hur det är att vara egen företagare. Kort och gott...om livet.

Bristen på efterrätt tog jag igen i dag. M och A från jobbet kom förbi på eftermiddagsfika. Vi mumsade på äpplekaka med kanel och vaniljsås. Det var jättetrevligt med många diskussioner. Vi diskuterade bland annat att det är brist på badplatser och hur man av lastpallar kan göra soffbord på hjul.

Det var min helg. Hur var er?

Kram

1 kommentar:

  1. Vilken mysig helg! Själv var jag på helkul tjejfest i lördags och skrattade käkarna ur led. :) Skönt att få göra det ibland. Vi ses imorgon! Stor kram!!

    SvaraRadera