fredag 1 november 2013

Cylinderformad manick ger musik

Hej!

I dag är det fredag, höstlovet är redan slut. Nu är det snart en "vanlig" helg. Om jag ska summera lovet har det varit regn, regn och mysiga barn.

I dag tog vi en liten sväng in till Gallerian och bytte det vi handlande i onsdag. Varför göra det enkelt och prova kläderna i affären....... Det gick snabbt och smidigt. Barnen åt på Mc Donalds, de gör det en gång per år så i dag var det den stora Mc Donaldsdagen. Barnen åt Chicken bits och fick varsin barnbok, vilket svenskläraren i huset gillar.

Jag köpte mig en ren/ett rådjur (svårt att se), en vit liten söt Bambi. Jag har bilvit inspirerad från alla fina bloggar, det finns så många fina stilleben med dessa vita fina klöverdjur. Nu ska jag försöka hitta en fin plats till min Bambi.

Mannen köpte en svart liten cylinderformad manick som gör att vi i huset med Spotify kan lyssna på våra spellistor. I onsdags köpte han en ny mobil och de senaste dagarna har vi bara sett nacken på honom, det är väldans vad det finns mycket att titta på i hans mobil!!


Vi "Halloweenar" väl en dag till...sedan får Pumpa Lisa (barnen har döpt) samla dam.


I kväll ska vi äta entrecote med potatisgratäng, mannen har bestämt. Det är inte ofta jag smäller i mig en köttbit, jag ska njuta varenda tugga. Är det fredag så är det!

Är redan trött trots att klockan bara är halv 5. Inser att jag nog inte har druckit något kaffe i dag, eller har jag? Jag börjar tappa minnet. Det kanske är dags att börja jobba så att hjärnan håller i gång och inte såsar till sig mer än nödvändigt.

Trevlig kväll!      Kraaaaaaaaaaaaaam



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar