söndag 3 november 2013

Thanksgiving med kalkon

Hej!

De sista lediga dagarna har gått fort. I går tittade faktiskt solen fram och vi var ute en hel del. Vi var bland annat och matade de redan matstinna änderna. Oj, vad de är tjocka, en del av dem har magen nere på marken och det är inte så konstigt, medan vi stod där kom en äldre dam och slängde till dem hela toastskivor....från hela tre paket...

Vi har också haft fikabesök, det blev morotsmuffins med vanlig enkel vaniljfrosting.


Köpte färskost på Lidl, tyvärr, jag är ledsen Lidl men frostingen blev inte bra.

Köpte en traditionell Philadelphiaost och då blev det som vanligt, rent och krämigt.


Vi har också haft en familjemiddag hos mor och far, en något sen Thanksgiving. Min bror och hans sambo kom ner från Dalarna. Vi fick en helt perfekt kalkon på dryga 4 kg. Den var saftig och god och dagens stuffing bestod av bacon och köttfärs. Det är andra året som vi äter Thanksggving kalkon och jag hoppas att det blir en tradition. Tyvärr hann jag inte föreviga den perfekta fågeln innan mamma skar upp den och det irriterar mig.



I morgon börjar allvaret, lektionsplanering och utvecklingssamtal.

Kram







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar