torsdag 31 oktober 2013

Bu!

Hej på er! I dag är det läskigt hela dagen.

Firar ni Halloween? Vi firar lite lagom med; god mat och dryck, nya frisyrer, halloweenpyssel på biblioteket, orange halloweencupcakes, klänning till middagen, tänd pumpa (av keramik) på trappen, spökgodis och spöken runt knuten. O, vad mycket det ser ut i text.

Vi började dagen med att alla utom den stora klippte håret, den lilla har gula stjärnor på sidorna och röda hjärtan i luggen. Själv klippte jag av drygt en decimeter, det behövdes, nu fattas bara lite färg som döljer mina visa (gråa) hårstrån.

Vi hann också med att pyssla på biblioteket innan lunch. Barnen tillverkade collage av tidningsurklipp, de arbetade med stor entusiasm och koncentrationen var på topp. Det var svårt att få med dem hem. Den stora sitter här bredvid mig och gör fler vackra konstverk av mina inredningstidningar (?).

Jag skickade en halloweenhälsning till fina K och hon tycker att jag har åldras....förstår inte riktigt vad hon menar? Jag tycker att bilden är fin, mitt rätta jag kommer verkligen fram, lite synd att jag inte fotade när jag tindrade (lyste) med ögonen......

Bilden är fotat från en lokal affär, ni som bor här i den lilla staden har säkert hälsat på den nu i veckan  :-).
Jag kan inte låta bli att citera min lilla. Vi diskuterade vad Halloween är. Jag försökte förklara att det kan komma barn till oss, utklädda i läskiga kläder och att de vill ha godis. Jag förklarade vidare att om de inte får godis kanske de busar med oss. "Mamma hur ser de ut? Är de godistjuvar? Om vi inte ger dem mitt godis blir de inbrottade tjuvar! Och inbrottade tjuvar är bland det läskigaste jag vet""

Trevlig Halloween!        Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar