lördag 5 oktober 2013

Bygga bo och dansa dicso

Hej!

Nu vet jag inte riktigt vad som har hänt. Jag tänkte blogga och när jag loggade in kom jag fram till någon konstig Googlesida, till slut fick jag logga in via en annan blogg. Hm...jag blir lite smånervös när det gäller mina personliga inställningar på nätet, när det inte är som vanligt.

Jag hoppas att ni haft en skön lördag. Här har det regnat och regnat. Den stora lekte med en vän och eftersom det är shoppingväder åkte vi andra och köpte en ny tv-bänk. Som jag berättat så vill jag gärna "bygga bo" på hösten. Jag vill möblera om, tapetsera om och flytta runt på det mesta. Min älskade man suckar och låter mig hållas. I kväll har han byggt ihop tv-bänken och flyttat tunga vitrinskåp från rum till rum. Svettigt och omständligt men det blir bra!

Den stora har varit på sitt första disco. Spännande! Det var en kombination av handbollsturnering och disco för årskurs 2-6, mellan matcherna dansas det disco, äts godis och chips och dricks dricka så det piper ur öronen. Hela kommunens alla dans- och spelsugna barn får vara med, rörigt värre... Det var en svettig stor discotjej som ägde dansgolvet i går. Jag vet nämligen det, för jag tjuvkikade. Det var en speciell känsla att se henne skratta och dansa med sina vänner. Samtidigt som jag tycker att hon har blivit stor är hon min lilla stora tjej, (jag tror att jag inte gick på mitt första riktiga disco förrän jag gick i 6:an). Var har tiden tagit vägen? Det är lätt att bli sentimental. Och vet ni vad? De vann! Klassen fick med sig en stor fin guldfärgad pokal att ställa i klassrummet.

 Jag lovad den stora discotjejen att jag skulle visa hennes outfit.




Nu ska jag ta kväll och vila upp mig. I morgon kommer fina K hit och då ska vi jobba.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar